دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 29 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
خبر عمومی چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۲۸:۱۶

امیر دریادار سیاری: با اقتدار دریایی از دریا استفاده بهینه شود

باشگاه خبری فراساحل: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بایدبا توسعه سواحل آینده مطلوب را برای کشور رقم زد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از صدا و سیما، امیر دریادار دکتر حبیب الله سیاری در مراسم روز جهانی دریانوردی در جمع نمایندگان مجلس، دریانوردان و مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تبریک روز جهانی دریانورد به دریانوردان نمونه و مسئولان و دست‌اندرکاران حوزه دریا گفت: دریا برای کشور‌ها بسیار مهم است به ویژه کشورهایی که به دریا راه دارند و منابع موجود در آن برای آن‌ها اهمیت بالایی دارد همان گونه که مقام معظم رهبری همواره بر راهبردهای کلان دریایی تأکید دارند باید دید که چگونه می‌توان از منابع دریا استفاده بهینه کرد که البته بر اساس دیدگاه ایشان با اقتدار دریایی می‌توان استفاده بهینه از آن به عمل آورد. وی افزود: با توجه به سخنان مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران؛ توسعه دریا محور برای پیشرفت و توسعه اقتصادی بسیار مهم است و باید به آن توجه خاص شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: باید به موضوع آمایش جمعیتی توجه کنیم، جمعیت کشور در حال حاضر بیش از ۸۰ میلیون نفر است که بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری می‌توان آن را به ۱۵۰ میلیون نفر افزایش داد که مسلماً افزایش جمعیت به توسعه امکانات نیز بستگی دارد که خوشبختانه امکانات لازم در ایران وجود دارد، اما باید توجه خاص به این امکانات شود. امیرسیاری در ادامه یادآور شد: اگر ایران به دو بخش تقسیم شود تمام شاخص‌های توسعه در سمت شمالی و غربی است، اما در جنوب شرقی کشور کمتر، توسعه دیده می‌شود که در این راستا سه مؤلفه مهم مساحت، سواحل مکران و دسترسی به دریای آزاد همچنین منابع زیرزمینی در این بخش بیشتر مشاهده می‌شود. وی تصریح کرد: آمایش جمعیتی ایران به سمت شمال کشور، غرب و شمال غربی است که اگر به این مشکل رسیدگی نشود آینده نامطلوب پیش روی است که مسلماً استفاده از دریا می‌تواند ما را از این معضل ر‌ها کند.

وی تأکید کرد: باید از مواهب و منابع خدادادی دریا استفاده شود که متأسفانه تا به حال به درستی استفاده نشده است، استقرار در سواحل و استفاده بهینه از منابع دریا دنبال نشده است که متأسفانه تمامی این‌ها به کشور آسیب می‌زند. وی افزود: تن‌ها راه این است که از آمایش جمعیتی با استفاده از دریا و منابع دریایی همچنین ایجاد تمدن دریایی در منطقه مکران بهره‌مند شویم، امروز مشاهده می‌شود در کشورهایی که اقلیم آن‌ها بدتر از اقلیم ایران است از دریا به نحو احسن استفاده می‌کنند بنابراین باید از هر مکانی استفاده و به دریا تکیه شود و همچنین توسعه سواحل را در دستور کار قرار داد تا آینده مطلوب را برای کشور رقم زد. دریادار سیاری گفت: به امید آنکه مسئولان تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز به این موارد توجه کنند و اقدام و عمل داشته باشند و صرفاً به حرف بسنده نکنند.


اقتدار دریایی ایران امروز در همه جا اثبات شده است

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اقتدار ایران در آب‌‌‌های مرزی و دریاها و آب‌‌‌های آزاد، امروز دیگر نیاز به اثبات ندارد و همه دنیا به این توانمندی اذعان دارد. امیر دریادار حبیب الله سیاری افزود: توانمندی و اقتدار نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در برقراری امنیت پایدار و مبارزه با تروریسم و دزدان دریایی بویژه در خلیج عدن به حدی است که برخلاف سال‌‌‌های گذشته که چندان روی ایران در جامعه دریایی جهان حسابی باز نمی‌شد، در سطح جامعه جهانی موضوعی اثبات شده و پذیرفته شده است. وی افزود: این اقتدار و ثبات، نتیجه مجاهدت‌‌‌ها و تلاش‌‌‌های مجموعه خدوم نیروی دریایی و همچنین دیپلماسی دریایی ایران است تا حدی که با اکثر بنادر حاشیه اقیانوس هند روابط و رفت و آمد داریم و در همه همایش‌‌‌ها و نشست‌‌‌های آنها شرکت و مواضع خود را در برقراری امنیت و مبارزه با تروریسم مطرح ‌می‌کنیم.

امیر سیاری تاکید کرد: توسعه بنادر و سواحل مکران حاصل اقتدار دریایی ایران است و امروز در سایه این اقتدار‌‌‌، باید سواحل جنوبی ایران توسعه و گسترش یابند چراکه کشور ما در حال حاضر و بویژه در آینده‌‌‌، راهی جز توسعه سواحل و بنادر خود ندارد و توسعه جمعیت نیاز به امکاناتی چون تجارت، توریسم، انرژی، آب، انرژی‌‌های تجدید پذیر و ... دارد که همه آنها را فقط ‌می‌توان در دریاها جستجو کرد. وی با اشاره به اینکه نیروی دریایی راهبردی ارتش‌‌‌، خود پیشرو توسعه سواحل مکران است تاکید کرد: هم اکنون حدود 30 هزار خانواده پرسنل نیروی دریایی با وجود برخی محدودیت‌‌‌ها در این سواحل زندگی ‌می‌کنند و این امر نشان دهنده پیشرو بودن نیروی دریایی در توسعه سواحل مکران است.

وی با تاکید بر اینکه امسال، سال اقدام و عمل است افزود: امیدواریم که همه مسئولان و تصمیم گیران و تصمیم سازان و همه دستگاه‌‌‌ها پای کار بیایند و بگویند که برای توسعه سواحل جنوبی و بخصوص مکران چه کرده‌اند و امیدواریم دولت جدید با حداکثر توان خود، منطقه راهبردی مکران را توسعه دهد. فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین با اشاره به امضای یادداشت تفاهم همکاری با سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص مبارزه با آلودگی‌های زیستی در مراسم امروز روز جهانی دریانوردی تاکید کرد: این همکاری‌‌ها از قبل بود و کار جدیدی هم نیست اما از آنجا که توسعه سواحل مکران نیازمند کار بیشتر و در جاهایی نیازمند هماهنگی بیشتر این دو دستگاه است‌‌‌، این یادداشت تفاهم امضا شد و یقین بدانید که همکاری‌‌های ما با سایر دستگاه‌ها و از جمله سازمان بنادر و دریانوردی بیشتر از قبل گسترش ‌می‌یابد.



  کد خبر : 4431
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :